Uitgaande e-mail instellen

Maak uiteraard eerst een e-mail aan, daarover kunt u meer lezen op de pagina E-mail aanmaken en wijzigen.

Uitgaande email werkt middels het SMTP protocol, dit is het standaard protocol voor email versturen en zult u mogelijk als term ook zien bij het instellen van uitgaande e-mail.

U kunt als uitgaande email server uw eigen domein gebruiken, dit gaat altijd vooraf met `email.`. Is uw domeinnaam xhosting.nl (bijvoorbeeld) dan wordt dit mail.xhosting.nl.

Als gebruikersnaam kust u uw email adres, als wachtwoord uw gekozen wachtwoord.

Let op, onze systemen beschermen zichzelf voor uw veiligheid. Door te vaak foutief in te loggen wordt uw computer geblokkeerd voor inloggen gedurende 24 uur!

Als poortnummer kunt u 25 of 465 gebruiken.

 

Mogelijke fouten met versturen email

Uitgaande email werkt niet

Het kan zijn dat uitgaande e-mail geblokkeerd wordt door uw eigen internet provider, in ieder geval Ziggo (Vodafone) doet dit maar mogelijk ook andere internet providers. Kies hiervoor altijd als uitgaande poort 465.

Ziggo E-mail instellen

Indien u Ziggo of Vodafone gebruikt wordt de uitgaande email geblokkeerd. Dit is te omzeilen door poort 465 in te stellen, bij het instellen van de uitgaande email server in uw programma heeft u ook de mogelijkheid de poort in te stellen.

Certificaat foutmelding

Indien u een foutmelding krijgt met betrekking op het certificaat kunt u dit ook uitschakelen. Bij de email instellingen zal er een vraag zijn voor het versturen via een onbeveiligde verbinding, of zet SSL of TLS uit.