iPhone/iPad e-mail probleem

U krijgt de melding dat uw e-mail niet opgehaald kan worden, veelal komt het door het inschakelen van SSL op uw e-mail.  U kunt dit uitschakelen middels de volgende stappen.

Inkomende instellingen aanpassen

  1. Ga naar Instellingen
  2. Ga naar Mail
  3. Ga naar Accounts
  4. Ga naar het account met het probleem
  5. Ga nogmaals naar Account (met daarachter naam van het email account)
  6. Ga onderaan naar Geavanceerd
  7. Zoek naar Gebruik SSL en schakel dit uit (dus het wordt grijs, ipv groen)

Uitgaande instellingen aanpassen

  1. Ga naar Instellingen
  2. Ga naar Mail
  3. Ga naar Accounts
  4. Ga naar het account met het probleem
  5. Ga nogmaals naar Account (met daarachter naam van het email account)
  6. Ga onderaan naar Server uitgaande Post / SMTP
  7. Ga naar Hoofdserver (en daar uw uitgaande email host)
  8. Zoek naar Gebruik SSL en schakel dit uit (dus het wordt grijs, ipv groen)