E-mail komt niet altijd aan

Dat e-mail niet (altijd) aankomt kan diverse redenen hebben met diverse oorzaken.

De meest voorkomende oorzaken hebben we hier onder opgesomd.

1. Nieuwsbrieven

Stuurt u nieuwsbrieven, dan is dat altijd een punt van aandacht. Het is sterk af te raden om nieuwsbrieven via uw eigen e-mail adres te versturen maar een e-mail provider als  Mailchimp hiervoor te gebruiken. Hiermee worden de risico’s aanzienlijk verkleint dat uw email voortaan als spam gezien zal gaan worden.

2. Inhoud

De inhoud van het email bericht kan bepalend zijn over de aflevering. Worden er bepaalde woorden gebruikt via veel in spam e-mails voor komt (zoals medicijnen) dan is de kans groot dat uw e-mail in de spam folder beland.
Ook kijken veel spamfilters verder, naar de website die in de e-mail gelinked staat. Hier mag uiteraard ook niks mee aan de hand zijn.

3. Mailserver

Gebruikt u de juiste mailserver? Dus de mailserver van uw hostingpakket en bijvoorbeeld niet die van uw internetprovider als Ziggo, KPN, etc. Uw domeinnaam is ingesteld dat email niet door iedereen verstuurd mag worden om misbruik te voorkomen, maar enkel door bepaalde locaties zoals uw website en email verzonden via uw hostingspakket.

4. Foutieve SPF records

Een SPF record is een regel in de DNS record set om spam en misbruik van uw domeinnaam te reduceren. Een DNS zet uw domeinnaam om naar het IP van de server, maar kan ook andere informatie bevatten.
Het bevat ook informatie door wie e-mail vanaf uw domeinnaam afgeleverd kunnen worden, dit is veelal uw website en de mailserver die u gebruikt van uw hostingpakket (let op: dus niet uw internet provider als Ziggo, KPN, etc).
Indien u uw domeinnaam en hosting bij ons heeft vastgelegd, staan deze standaard correct ingesteld en hoeft u niks te doen.